Ambients, cd - Hitra dostava in bogat izbor

Obvestilo o uporabi piškotkov

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska, ki ne hranijo osebnih podatkov.

Več o uporabi piškotkov
Količina:

0


Znesek:

0,00

Ambients, cd

Ambients, cd
  • Redna cena:

    14,99 €

  • Popust:

    0,75 € (5%)

  • Spletna cena:

    14,24 €

  • Avtor:

    Milko Lazar

  • Založba:

    Mettis Bukvarna

  • Datum izida:

    10.04.2012

Zaloga: na zalogi

Dodaj v košarico

Opis izdelka

V Ambients skladatelj Milko Lazar ostaja zvest minimalistično repetativnem slogu, ki je ena izmed prepoznavnejših in značilnejših lastnosti njegovih del, poleg klavirske glasbe tudi številnih komornih skladb in skladb za gledališče ter druge scenske umetnosti. V svetovnem merilu se njegova dela umeščajo v krog skladateljev, kot so Monte Young, Philip Glass, Steve Reich, Michael Nyman, Ryuichi Sakamoto in Arvo Pärt.

Ambients
9 Pieces za dva klavirja in tolkala

1. A1 6:36
2. A2 5:34
3. A3 7:54
4. A4 7:15
5. A5 7:54
6. A6 6:41
7. A7 3:52
8. A8 8:29
9. A9 14:30

Milko Lazar Ensemble

Marjan Peternel: klavir
Petra Vidmar: marimba
Katarina Kukovič: marimba
Vid Ušeničnik: vibrafon

Milko Lazar z Ambients delo nadaljuje tam, kjer ga je končal v Kodi Chopin - pri raziskovanju prostora. A če je Koda v prostor vstopala hkrati s tem, ko ga je tudi ustvarjala, ko je njegove konture določala z različnimi barvnimi niansami in se šele naknadno, vzvratno razgledovala po njegovih ne povsem določljivih robovih, se Ambients vstopanja v prostor lotijo na drugem koncu. Če je Koda, rečeno ontološko pravilneje, raziskovala prostorskost, torej prostor kot tak, Ambients zanimajo konkretni prostori, arhitekturno in fenomenološko že dorečeni, fiksirani.

Ena izmed značilnosti komponiranja Milka Lazarja je konceptualnost: poziv k ustvarjanju prihaja iz določenega konceptualnega razumevanja realnosti oziroma konceptualnega vprašanja, ki se sprašuje o statusu te realnosti. In nič drugače ni z Ambients: Kaj zaslišimo, ko vstopimo v prostor? V prazen in nenaseljen prostor, v prostor, ki še ni poseljen in izpolnjen z vsebino. Taki prostori namreč tistega, ki zna prisluhniti, nagovorijo z glasbo, ki je odzven aritmetične čistosti arhitekturne zasnove prostora. Z besedami skladatelja tako »nastane partitura, ki je posredovana s klasičnim notnim zapisom, a je po svojem ustroju podobna arhitekturnemu načrtu«. Od tod tudi naslov zgoščenke: Ambients. Devet stavkov opazovalca/poslušalca) popelje na glasbeni 'trip' skozi devet prostorov. Milko Lazar na ta način zatrjuje, da prostor postane zares prostor šele takrat, ko s svojo skrito aritmetiko nagovori, obda opazovalca/poslušalca. Ta je pri transformaciji prostora v ambient bistven. Prostor je ambient le, če nekaj ali nekoga obdaja, torej nagovarja v glasbenem jeziku.
Seveda pa ambienti niso jasne slike, niso arhitekturne razglednice. Glasba Ambients kljub trdni statični in aritmetični zasnovi ne vsebuje razpoznavnih tem ali melodij, temveč le nastavke ali skice tem in melodij, ki se po principu repetitivnosti v različnih zaporedjih, kombinacijah in razmerjih nizajo v organizem skladb. Na strani poslušalčeve/opazovalčeve imaginacije pa je, ali tako posredovane skice dopolni in razvije v bolj določljive prostorske entitete ali ne. Iz kamnitega bloka lahko sezidamo katedralo ali pa 'zgolj' bivalno hišo, lahko pa kamniti blok 'le' opazujemo.