Obvestilo o uporabi piškotkov

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska, ki ne hranijo osebnih podatkov.

Več o uporabi piškotkov
Količina:

0


Znesek:

0,00

Strategije motiviranja za branje

Strategije motiviranja za branje
  • Redna cena:

    35,00 €

  • Popust:

    1,75 € (5%)

  • Spletna cena:

    33,25 €

  • ISBN:

    9789616886154

  • Avtor:

    Montserrat Sarto

  • Založba:

    Malinc

  • Prevajalec:

    Barbara Pregelj

  • Datum izida:

    20.9.2015

Zaloga: na zalogi

Dodaj v košarico

Opis izdelka

Strategije, ki jih je s sodelavci zasnovala Montserrat Sarto temeljijo na kognitivno – konstruktivističnih spoznanjih. So aktivnosti, zasnovane za delo z literarnimi besedili, ki dolgoročno vodijo k izboljšanju bralne zmožnosti. Za doseganje tega cilja so ključni predvsem motivacija,vzgoja in uporaba igre. Motivacija je eden ključnih pojmov učenja,tudi učenja branja. M. Sarto jo razume kot vzpostavljanje čustvene in intelektualne vezi s konkretno knjigo ter spodbujanje dolgotrajnega pozitivnega odnosa do knjig.

Motiviranje za branje ni enako promociji branja, ki je širši spekter aktivnosti, povezanih s knjigo in ostaja bolj na površini. Pri izvedbi strategije je ključna uporaba igre, ki ima pri bralnomotivacijskih strategijah dvojno vlogo: po eni strani je močan motivacijski faktor, po drugi strani pa udeležencu daje tiso avtonomnost, ki jo potrebuje, da lahko sam eksperimentira s sestavljanjem pomenov prebranega literarnega besedila.

M. Sarto še posebej izpostavi pomen izobraževanja in avalvacije ob koncu izvedbe posamezne strategije, ki naj bi bila čimbolj iskrena in usmerjena v izboljšanje izvedbe. S tem se potrjuje, da je izvedba strategij za udeležence sicer igriva, a hkrati zelo poglobljena, in da predpostavlja premišljeno in vnaprej pripravljeno mediatorsko delovanje, ki ga opravijo motivatorji.

Mehka vezava, 19 x 25,5 cm, 241 strani.

Iz recenzije:
V knjigi Strategije motiviranja za branje je predstavljenih 75 preizkušenih strategij, ki lahko prispevajo k bralni vzgoji otrok vse od vrtca do mladih v srednjih šolah. Nekatere strategije so uporabne ne glede na starost udeležencev, izbrati je treba le ustrezna besedila. Pri tem je ključna vloga mentoric in mentorjev branja, ki poznajo svoje bralce in glede na njihove bralne zmožnosti izbirajo ustrezne strategije, s katerimi jih poskušajo približati besedila po njihovih zanimanjih in željah.
M. Sarto opozarja, da je treba razlikovati poučevanje (didaktiko) branja od vzgoje za branje. V šolah je pri pouku poudarek predvsem na poučevanju (predajanju znanja) oz. učenju za branje, kar se zdi, da ne zadošča, sicer ne bi naraščala vse slabša bralna pismenost in nezanimanje za branje leposlovja. Zato predlaga, da vgradimo v vzgojo za branje čim več strategij, zasnovanih v obliki ustvarjalnih iger, ki spodbujajo notranji odziv udeležencev in individualno občutenje ter kritično razmišljanje, kar temelji včasih na tihem delu in ponotranjenju, drugič vključuje smeh in gibanje. Te aktivnosti udeležence vodijo k poglobljenemu branju, ki naj bi jih prevzelo do te mere, da bi postali bralci za vse življenje.
Mag. Tilka Jamnik