Če umrem, preden se zbudim: 250 esejev o noči sveta, Klasično obdobje filma noir - Hitra dostava in bogat izbor

Obvestilo o uporabi piškotkov

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska, ki ne hranijo osebnih podatkov.

Več o uporabi piškotkov
Zaradi izrednih razmer do preklica karantene ne omogočamo plačil po povzetju. Zaradi omejevanja širitve koronavirusa vas naprošamo, da spletne nakupe poravnate vnaprej (predračun, kartice, paypal). Hvala za razumevanje.
Količina:

0


Znesek:

0,00

Če umrem, preden se zbudim: 250 esejev o noči sveta

Klasično obdobje filma noir

Če umrem, preden se zbudim: 250 esejev o noči sveta
  • Redna cena:

    36,90 €

  • Popust:

    3,69 € (10%)

  • Spletna cena:

    33,21 €

  • ISBN:

    9789617050837

  • Avtor:

    Marcel Štefančič, jr.

  • Založba:

    UMco

  • Datum izida:

    15.11.2020

Brezplačna dostava

Zaloga: na zalogi

Dodaj v košarico

Opis izdelka

Knjiga se z 250 eseji osredotoča na klasično obdobje filma noir. Filmi noir so bili namreč odlično zapleteni in odlično razpleteni, inteligentni in lucidni, vznemirljivi in nevarni, kompleksni in igrivi, zviti in zaviti, niansirani in čudovito nelinearni, turbulentni in komaj obvladljivi, že kar svobodni, polni sunkov, izboklin, zasukov in preobratov, tako obsedeni s popolnim zločinom in s tako živim smislom za puzzle, ekstremne emocije, eluzivnost identitete in paradoks, da niso zaupali niti lastnemu zapletu, kaj šele lastnemu razpletu.

»Ne silim vas, da tole grozljivo zajetno knjigo preberete od začetka do konca. Svetujem vam, da jo berete kot Biblijo: odprete jo lahko kjerkoli, pa bo vedno dramatično in napeto. Jamčim. Vedno ravno koga ubijajo. Vedno ravno kdo beži. Vedno ravno iščejo morilca. Vedno ravno femme fatale nekoga zapeljuje in prepričuje, naj se ji pomaga znebiti moža, starega, dolgočasnega in bogatega. Vedno ravno načrtujejo rop stoletja – ali pa popolni zločin.«

»Kdor bo prebral to knjigo, bo lahko mirno začel pisati kriminalke. Če jih že piše, toliko bolje – v tej panorami noir situacij, bo dobil ideje za nove in nove zaplete ter nove in nove razplete. Filmi noir so bili namreč odlično zapleteni in odlično razpleteni, inteligentni in lucidni, vznemirljivi in nevarni, kompleksni in igrivi, zviti in zaviti, niansirani in čudovito nelinearni, turbulentni in komaj obvladljivi, že kar svobodni, polni sunkov, izboklin, zasukov in preobratov, tako obsedeni s popolnim zločinom in s tako živim smislom za puzzle, ekstremne emocije, eluzivnost identitete in paradoks, da niso zaupali niti lastnemu zapletu, kaj šele lastnemu razpletu.«

»Filmi noir so zgodbe o zadihanih ljudeh, angelskih morilcih, nevrotičnih kriminalcih, morbidnih mazohistih, brezposelnih klatežih, pasivnih outsiderjih, nihilističnih mesečnikih, degradiranih amnezikih, lažnih mentalistih, impulzivnih narcisih, deprivilegirancih, odtujencih, neprilagojencih, razlaščencih, brezdomcih, sleparjih, špicljih, obsedencih, izsil­jevalcih, zastraševalcih, uničevalcih, pogubljencih, morilcih in barskih pevkah, ki poplesavajo z nelagodjem, tesnobo, resentimentom, paranojo in smrtjo. Nikoli ne srečajo prijatelja. Drugih se bojijo. Svet se jim zdi tuj. Sami izgledajo kot imigranti, ki so ravno prišli v Ameriko. Občutka pripadnosti nimajo. Vse pa obseda občutek krivde.«

Mehka vezava, 21 x 15 cm, 1000 strani.

O KNJIGI SO DEJALI:
»Bralec, v rokah držiš dvojno klasiko – klasiko filmske teorije, klasiko družbene analize. Potem ko Marcel pokaže, da je prvi, ki je opisal noir vesolje še pred noir filmi, Američan slovenskega rodu Louis Adamič, poda enciklopedičen opis noir filmov, ki ni le strokovno podkovan, ampak hkrati še neubranljivo berljiv. Če hočeš preživeti nekaj noči brez spanja, tvegaj in odpri Marcelovo knjigo!« – Slavoj Žižek

»Knjiga, ki jo lahko prebirate vse življenje.« – Samo Rugelj

O AVTORJU:
MARCEL ŠTEFANČIČ, jr., (1960) je filmski kritik, publicist in avtor skoraj devetdesetih knjig. Z zgodovino filma se je do zdaj sistematično spoprijel že nekajkrat, saj je v izjemni Maškaradi (2013) obdelal slovenski film od leta 1948 do 1990, v referenčni kritični enciklopediji Slovenski film 2.0 (2016), pa kritiško ovrednotil slovenske celovečerne filme iz četrtstoletnega obdobja samostojne Slovenije (1991–2016). Tudi zgodovini svetovnega filma je posvetil kar nekaj knjig, najbolj odmevna je bila njegova dvodelna mojstrovina Zadnji film (2007), v kateri je popisal zlata leta Hollywooda. Njegov najnovejši knjižni epos Če umrem, preden se zbudim je monumentalni pregled klasičnega obdobja filma noir od začetka štiridesetih let do konca petdesetih let prejšnjega stoletja, z njim pa se je Slovenija končno uvrstila na spisek držav, ki imajo temeljno delo o tem pomembnem filmskem žanru na voljo tudi v domačem jeziku.